Elektryczny silnik momentowy jest elektroniczną alternatywą dla rozwiązań mechanicznych. Zasada działania tego produktu opiera się na silniku liniowym z komponentami ułożonymi w geometrii kołowej. Część stała (stojan) jest zintegrowana z obudową stołu momentowego, natomiast element obrotowy (wirnik) stanowi bęben magnetyczny przymocowany do łożyska obrotowego stołu. Oznacza to, że jest to „układ napędu bezpośredniego”, w którym moc przekazywana jest bezpośrednio na element obrotowy bez pomocy przekładni, skrzyń redukcyjnych lub innych przekładni.
Zaletami tego rozwiązania są : wyższa wartość przyspieszenia – większe prędkości – większa precyzja – całkowity brak luzów. Inne zalety to: duży otwór centralny – możliwość przeprogramowania i tym samym ponownego zastosowania napędu bez ograniczeń mechanicznych ( np. różna ilość indeksów na obrót). Urządzenie jest dostarczane z przystosowaniem do sterowania przez dowolnego producenta układu sterowania.